Service Autorizat
Incercam sa solutionam orice problema sau orice reparatie cat mai rapid si eficient pentru toate produsele cumparate de pe airmotion.ro
Plata in Rate
Ramburs, Transfer Bancar, Card Online, in Rate prin Raiffeisen, Card Avantaj, Star BT, Bonus Card, AlphaCard, Bitcoin, Card BCR, Card BRD
Uneori este vorba despre tari, alteori despre orase. Cert este ca exista din ce in ce mai multe locuri in lume unde bicicleta este vazuta pe strazi mai des decat automobilul.
Stim, primul tau gand se indreapta spre Olanda, si nu te inseli, doar ca lista tarilor unde bicicleta este din ce in ce mai populara este mult mai lunga. De obicei, acolo unde exista o traditie pentru pedalat, exista la fel de multa deschidere fata de bicicleta electrica si alte mijloace de transport alternativ, din aceeasi familie.
Un exemplu este China, tara cu milioane de biciclete pe strazi, dar si alte tari din Asia. Doar anul trecut, in regiunea Asia-Pacific s-au vandut peste 32 de milioane de biciclete electrice, in timp ce vest-europenii au cumparat 1,6 milioane de astfel de mijloace de transport. Europa de Est se afla pe ultima pozitie, in urma Africii si Orientului Mijlociu.
Iata cateva dintre tarile unde bicicletele sunt folosite de aproape toti locuitorii:
China
Bicicleta a inceput sa fie cunoscuta si utilizata in China la sfarsitul secolului 19, insa a devenit populara ceva mai tarziu. In anii ‘30-’40 ai secolului trecut, China a inceput sa asambleze biciclete, in fabrici create in acest scop. In prezent, exista milioane de biciclete pe strazi, nu doar in Beijing, ci in intreaga tara, dintre care o parte sunt biciclete inchiriate. Chinezii folosesc in egala masura bicicletele electrice, cu care se indreapta spre locul de munca.
Japonia
Situatia este aproximativ similara in Japonia - bineinteles, la scara mai mica, comparativ cu China. Numarul detinatorilor de biciclete ajunge undeva la 70 de milioane, drumurile spre birou fiind adesea realizate cu acest mijloc de transport.
Olanda
Bicicletele au devenit foarte populare in Olanda incepand cu anii ‘70, dar nu din motivele la care te-ai putea gandi, cum ar fi ecologia, ci pentru ca numarul accidentelor de masina in care mureau copii devenise ingrijorator. Olandezii au iesit in strada si au cerut conditii mai sigure pe sosele, iar raspunsul autoritatilor a fost sa creeze o adevarata infrastructura pentru biciclisti.
Bicicleta fusese intens folosita si inainte de cel de-al doilea Razboi Mondial, insa a fost detronata pentru scurt timp de automobil, in perioada anilor ‘50-’60. In prezent, aproximativ 99% din populatia Olandei foloseste bicicleta ca principal mijloc de transport.
Danemarca
E oficial: in Copenhaga, capitala Danemarcei, exista in prezent mai multe biciclete decat masini. Cum s-a ajuns aici? Danezii isi doresc cu adevarat un sistem de transport verde, mai putina poluare si trafic decongestionat. Pragul a fost trecut in 2016, cand s-a ajuns la un numar de peste 260.000 de biciclete pe strazi. Autoritatile de aici monitorizeaza numarul bicicletelor inca din 1970, iar in 2009, au inceput sa tina si evidenta modelelor electrice.
Finlanda
Aproximativ 10% din numarul total al calatoriilor realizate in Finlanda se intampla pe bicicleta, ceea ce nu e deloc putin. De fapt, intreaga regiune iubeste pedalatul: putem adauga aici Suedia, Norvegia si, bineinteles, Danemarca.
Belgia
Si belgienilor le place sa pedaleze si au o buna infrastructura care le permite acest lucru. Cu toate ca bicicletele sunt folosite si in Bruxelles, orasele unde poti vedea multi biciclisti pe strazi sunt mai degraba Ghent, Anvers si Bruges.
Germania
Chiar daca situatia din Germania nu este comparabila cu cea din Olanda, sa zicem, aici o mare parte dintre proprietarii de masini detin si biciclete, pe care le folosesc in mod frecvent.
Ce alte tari crezi ca ar putea fi incluse pe lista de mai sus?
Sursa foto: TravnikovStudio / Shutterstock.com
Aboneaza-te la Newsletter