Service Autorizat
Incercam sa solutionam orice problema sau orice reparatie cat mai rapid si eficient pentru toate produsele cumparate de pe airmotion.ro
Plata in Rate
Ramburs, Transfer Bancar, Card Online, in Rate prin Raiffeisen, Card Avantaj, Star BT, Bonus Card, AlphaCard, Bitcoin, Card BCR, Card BRD
Poluarea produsa de automobile afecteaza tot mai multe orase importante ale Europei. Marile capitale si centre industriale au inceput deja sa ia masuri pentru a reduce acest efect si pun in practica solutii alternative de transport eco, precum bicicletele electrice sau motocicletele electrice. Recent, mai multe tari importante din UE au facut un pas inainte pentru solutiile de transport alternative, prin interzicerea masinilor diesel din orasele mari.
1. Capitala unde poluarea afecteaza monumentele
Pentru Roma, problema aglomeratiei si a poluarii mijloacelor de transport clasice este extrem de importanta. Capitala Italiei se afla in acest moment in topul celor mai aglomerate orase europene, iar acest lucru afecteaza calitatea vietii pentru locuitori si turisti si reprezinta un pericol si pentru sutele de monumente istorice. Tocmai din aceste motive, Virginia Raggi, primarul Romei, a anuntat pe contul personal de Facebook ca are in plan interzicerea intrarii masinilor diesel in centrul orasului pana in anul 2024. “Daca vrem sa intervenim serios, atunci trebuie sa avem curajul de a adopta masuri puternice.”, sustine aceasta. Numai in Italia, din cele 1,8 milioane de masini achizitionate in ultimul an, doua treimi au fost diesel, noteaza The Guardian. Nefiind un oras industrial, transportul urban reprezinta prima cauza pentru poluare, iar ministerul culturii estimeaza ca peste 3000 de monumente si 60 de sculpturi vor suferi probleme grave din cauza nivelului ridicat de poluare.
2. Germania elimina masinile diesel din orase
O decizie a Curtii Administrative Federale din Germania pentru Stuttgart si Dusseldorf de a putea interzice masinile diesel din orase, luata in luna februarie a acestu an, a stabilit un precedent important care permite astfel tuturor oraselor germane sa urmeze acest exemplu. Decizia va afecta intre 9 si 12 miloane de masini, iar Berlin ar putea fi urmatoarea metropola care va apela la aceasta masura.
3. Capitala Frantei a deschis calea pentru transportul eco
Nicolas Hulot, ministrul Mediului din Franta, a fost initiatorul unei idei indraznete, de a interzice pana in 2040 utilizarea tuturor masinilor diesel sau pe benzina, in scopul reducerii emisiilor de carbon. Astfel, masinile electrice sau biciclul electric, denumit si Segway, sau Hoverboardul, vor intra in prim planul mijloacelor de transport alternativ.
4. Alte mari orase care urmeaza acest model
Orasul Oslo si-a propus ca din 2019 sa interzica toate masinile din centru, pentru ca peste alti 6 ani aceasta masura sa se aplice la nivel national. Mai mult, norvegienii intentioneaza sa inlocuiasca 21 de kilometri de sosele cu benzi de biciclete si sa investeasca masiv in transportul in comun.
Madrid, capitala Spaniei, are in plan ca pana in 2020 sa elimine masinile din zona centrala a orasului, transformand toate strazile aglomerate in prezent in zone pietonale.
In Copenhaga, bicicleta reprezinta mijlocul principal de deplasare pentru mai bine de jumatate dintre locuitori. Danezii au in prezent peste 300 de kilometri de benzi dedicate bicicletelor, iar telul este de a le extinde.
Mexico City, Bogota, Londra, San Francisco si chiar si New York sunt alte metropole care s-au inscris in ultimii ani pe listele marilor orase ale lumii care incearca sa inlocuiasca mijloacele clasice de transport cu cele alternative.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: studio4pic
Aboneaza-te la Newsletter