Service Autorizat
Incercam sa solutionam orice problema sau orice reparatie cat mai rapid si eficient pentru toate produsele cumparate de pe airmotion.ro
Plata in Rate
Ramburs, Transfer Bancar, Card Online, in Rate prin Raiffeisen, Card Avantaj, Star BT, Bonus Card, AlphaCard, Bitcoin, Card BCR, Card BRD
Masina, vazuta pana nu de mult ca o achizitie absolut necesara, pierde teren in ochii tinerilor. De ce se intampla asta si ce le starneste lor interesul?
Un studiu realizat anul trecut de Ensight Management Consulting arata ca tinerii sunt tot mai putin interesati sa-si achizitioneze o masina, dorind mai degraba sa-si investeasca banii in calatorii, gadgeturi si sa foloseasca vehicule electrice. Aceeasi concluzie a fost data si de un alt studiu, al companiei Deloitte LLP, care a decretat ca „4G bate V-8”, facand referire la faptul ca tinerii sunt mai interesati de gadgeturi decat de masinile puternice, cu motorul cu opt cilindri in V.
In trecut, masina era privita ca un simbol al statutului social, insa acest lucru nu se mai aplica in cazul generatiei Y (cu varsta cuprinsa intre 18 si 35 de ani), care prefera cu totul alte lucruri. Iata care sunt motivele pentru care tot mai multi tineri renunta la masini:
Libertatea nu mai este asociata cu masina si exista o multime de alternative la clasicul autoturism
Masina ii da proprietarului sau libertatea de a pleca oriunde, oricand isi doreste si ii ofera independenta. In prezent, insa, nu mai este nevoie sa detii o masina pentru a te bucura de aceasta libertate. Ea iti este oferita o multime de alte mijloace de transport alternative.
Pentru transportul in oras nu mai este nevoie sa apelezi la masina, deoarece ai la dispozitie vehicule electrice precum bicicleta electrica sau hoverboardul, care fac deplasarea usoara, rapida si mult mai placuta. De altfel, in ultimii ani, bicicletele si scuterele electrice au inregistrat cresteri in vanzari de la an la an, iar predictiile pietei sunt foarte optimiste si pentru viitor.
In plus, unele studii arata ca si dezvoltarea aplicatiilor de ridesharing ii determina pe tineri sa nu mai cumpere o masina, pentru ca li se pare mai avantajos sa circule cu ajutorul acelor servicii.
Prefera sa investesca banii in alte lucruri
Masina este o achizitie ce presupune un buget substantial. In Romania, multi tineri sunt nevoiti sa apeleze la un credit pe termen lung pentru a-si cumpara o masina, iar aceasta responsabilitate nu pare sa merita efortul, in ochii lor.
In locul masinii, ei prefera sa achizitioneze gadgeturi, dar mai ales sa calatoreasca. Asa se face ca multi tineri prefera sa plece de mai multe ori pe an in mini-vacante in afara tarii in loc sa economiseasca bani pentru o masina.
Infrastructura pentru mijloace alternative de transport este in continua dezvoltare
Peste tot in lume se mizeaza pe mijloace alternatve de transport si se dezvolta infrastructura in acest sens. In Germania, de pilda, se lucreaza in prezent la o autostrada pentru biciclete, iar in marile capitale europene benzile pentru biciclisti sunt amenajate de ani de zile.
In aceste conditii, utilizarea mijloacelor de transport alternative devine tot mai avantajoasa. Daca exista benzi speciale pentru biciclisti, un oras aglomerat precum Bucurestiul poate fi traversat foarte usor.
Tinerii sunt tot mai interesati de ecologie si vad masina ca pe un inamic al mediului
Reprezentantii generatiei Y sunt foarte interesati de ecologie si sustenabilitate. Ei aleg branduri in functie de acest lucru, aleg mancare bio produsa local si percep masinile ca pe inamicii supremi ai mediului. Tocmai din acest motiv prefera fie sa foloseasca mijloacele de transport in comun, fie un serviciu de ride-sharing, bicicleta sau mijloace de transport electrice.
Ce parere ai despre aceasta tendinta? Consideri necesara achizitionarea unei masini?
Sursa foto: Shutterstock
Aboneaza-te la Newsletter