Service Autorizat
Incercam sa solutionam orice problema sau orice reparatie cat mai rapid si eficient pentru toate produsele cumparate de pe airmotion.ro
Plata in Rate
Ramburs, Transfer Bancar, Card Online, in Rate prin Raiffeisen, Card Avantaj, Star BT, Bonus Card, AlphaCard, Bitcoin, Card BCR, Card BRD
Știm de ce alegem sa pedalam sau sa folosim bicicleta electrica astazi, dar stim si cum s-a nascut cultura bicicletei? Daca acum vorbim despre sanatate, ecologie si decongestionarea traficului, in trecut, motivele pentru care tot mai multi oameni s-au indreptat spre bicicleta au fost, de multe ori, altele.
Sa luam exemplul catorva tari unde exista o adevarata cultura a pedalatului, dar unde si bicicletele sau trotinetele electrice sunt la fel de bine primite, si sa vedem cum a luat nastere acest fenomen.
In China, unde exista milioane de biciclete pe strazi, totul s-a nascut din curiozitate. Chinezii, mari inventatori, nu s-au gandit sa inventeze si bicicleta, asa ca in secolul 19, cand doi americani care pornisera din Istanbul, pe doua roti, au ajuns pe meleagurile lor, n-a durat mult pana cand locuitorii de aici au inceput sa foloseasca bicicleta, incepand cu imparatul Chinei, pe atunci copil.
Fenomenul a luat amploare in primii ani ai comunismului, cand fiecare chinez isi dorea sa detina patru lucruri - un fel de “vis chinezesc”: un ceas de mana, un aparat radio, o masina de cusut si, neaparat, o bicicleta. Aceste dorinte s-au inradacinat atat de adanc in mentalul locuitorilor, incat bicicleta n-a mai parasit strazile Chinei, si mai ales, ale Beijingului. Chinezii folosesc intens si bicicleta electrica, cu care se deplaseaza la job, dar care poate fi utilizata si pentru a pedala.
Nici in Olanda povestea bicicletelor, care pot fi vazute oriunde intorci privirea nu este cea la care ne-am astepta. Astazi, 99% dintre olandezi folosesc bicicleta ca principal mijloc de transport si, daca i-am intreba de ce o fac, ne-ar raspunde, probabil, ca asa este sanatos si responsabil. Perfect adevarat, doar ca aici cultura bicicletei s-a nascut din alte motive.
In anii ‘70, numarul accidentelor de masina in care si-au pierdut viata copii a inceput sa ingrijoreze atat de mult populatia, incat s-a iesit in strada in numar mare, pentru a cere mai multa siguranta in trafic (campania numita “Stop de Kindermoord”). Revolta oamenilor a determinat autoritatile sa treaca la actiune si sa construiasca una dintre cele mai performante infrastructuri pentru biciclete din lume, cu toate ca lucrurile nu s-au intamplat peste noapte, ci dupa aproximativ zece ani.
Si Statele Unite sunt un caz interesant, zonele urbane unde sunt concentrate comunitatile de biciclisti fiind San Francisco, Boston si Portland. Aici a fost vorba despre activism in forma pe care o cunoastem astazi, biciclistii manifestand pentru reducerea nivelului de poluare, imbunatatirea infrastructurii destinate bicicletelor, o legislatie care sa ii protejeze pe biciclisti etc.
Comunitatile de aici organizeaza diferite evenimente pentru a atrage atentia asupra cauzei pe care o sustin: concerte sau proiectii de film, curse cu biciclete, expozitii de arta care includ biciclete, la care se adauga blogurile si revistele de profil.
Surse foto: JNEZAM, Claudio Zaccherini, Maridav, Steve Photography/
Shutterstock.com
Aboneaza-te la Newsletter