Service Autorizat
Incercam sa solutionam orice problema sau orice reparatie cat mai rapid si eficient pentru toate produsele cumparate de pe airmotion.ro
Plata in Rate
Ramburs, Transfer Bancar, Card Online, in Rate prin Raiffeisen, Card Avantaj, Star BT, Bonus Card, AlphaCard, Bitcoin, Card BCR, Card BRD
Felul in care arata strazile si cartierele noastre este influentat de multi factori, iar unul dintre cele mai evidente este modul in care alegem sa calatorim. Daca astazi pare greu de imaginat un oras in care masina, autobuzul si tramvaiul nu mai au rolul principal, trebuie sa fim constienti ca toate acestea au fost, la randul lor, o adevarata revolutie la un moment dat. Care sa fie, oare, nivelul urmator? Libertatea de miscare absoluta, cu zero emisii poluante si vehicule versatile, pare raspunsul care va reorganiza arhitectura urbana.
Priveste parcarea de langa cladirea in care te afli acum. Nu observi nimic neobisnuit? Lipsa statiilor de incarcare, pentru vehiculele electrice, este o priveliste pe cat de fireasca acum, pe atat de rara in anii care vor veni. Din parcarile viitorului apropiat vor fi nelipsite statiile de incarcare destinate vehiculelor care functioneaza fara sa polueze, fie ca vorbim despre masini sau despre trotinete electrice. Cu astfel de alternative pentru transportul personal, opririle pentru a alimenta la pompa vor deveni tot mai putin frecvente, iar singurele benzinarii care vor supravietui vor fi, probabil, cele mari, aflate in afara orasului.
Pe masura ce vor face tranzitia de la nivelul actual la statutul de comunitati smart, orasele vor fi terenuri tot mai propice pentru dezvoltarea hub-urilor de incarcare simultana a vehiculelor. Fie ca se va realiza in timpul zilei (cand energia va proveni de la panourile solare, de exemplu), sau noaptea (cand functioneaza in mod exclusiv hidrocentralele sau turbinele eoliene), incarcarea va folosi o paradigma complet noua: energia vine la vehicul, nu invers.
Mai mult decat atat, bateriile pentru vehiculele electrice sunt, putem spune, abia la inceput din punct de vedere al tehnologiilor folosite. Cu siguranta, acest domeniu va evolua extrem de mult si vom ajunge, poate, chiar la situatia in care bateria unui vehicul electric va inmagazina energie si o va putea transfera catre gospodarii, pentru perioade scurte.
Cu siguranta, te numeri printre sutele de mii de soferi sau de pasageri care petrec ore intregi in aglomeratia orasului, in masina sau in autobuz. Nici daca folosesti metroul nu esti scutit de aglomeratie, ba chiar poti resimti din plin disconfortul de a imparti un spatiu foarte restrans cu niste necunoscuti. Asa cum secolul XX nu ar fi fost la fel fara retelele moderne de transport in comun, care asigurau rapiditate demna de un taxi si costuri foarte rezonabile per cursa, anii pe care-i traim acum vor ramane in istorie drept perioda in care sistemele de sharing au inceput sa faca legea in marile orase.
Sistemul de transport cu metroul a dat nastere suburbiilor moderne, datorita efectului de scurtare a distantelor, prin posibilitatea de a le parcurge mai rapid. Cladirile s-au inaltat, pe masura ce numarul angajatii si-au marit numarul, atrasi de conditiile mai comode din mediul urban. Aceeasi nevoie de mobilitate pe care o aveau inaintasii nostri ne impinge sa generam noi retele de transport, flexibile si eliberate de povara unui grafic orar. Indiferent de numarul statiilor de metrou pe care le are o magistrala, ea nu va putea rivaliza cu zecile de puncte de pe harta aplicatiilor mobile de sharing unde vom gasi bicicluri electrice sau trotinete gata de folosinta, in schimbul catorva lei pe kilometru.
Fotografiile vechi ale oraselor poarta parfumul nostalgiei si ne deschid poarta catre o alta lume, pe care unii dintre noi au tendinta sa o idealizeze. La o privire atenta a bulevardelor sau a stradutelor interbelice, poti observa un detaliu intrigant pentru cei mai multi dintre noi: trotuarele libere, circulate de grupuri formate din zeci de pietoni. Astazi, parcurgerea unui traseu urban este, mai degraba, similara cu parcurgerea unui drum cu obstacole, din cauza masinilor parcate haotic sau chiar abandonate pe trotuar. Sa ne mai intrebam cum le vor parea fotografiile de azi celor care le vor privi peste cateva zeci de ani?
Dincolo de interventia agresiva a masinilor in spatiul adresat exclusiv pietonilor, parcatul haotic ingreuneaza inclusiv depasarea persoanelor cu dizabilitati, ale caror scaune rulante nu pot incapea in spatiile stramte dintre masini si cladiri. Scaderea numarului de masini, prin prisma inmultirii obiceiului de a face car sharing, va elibera trotuarele de povara masinilor si le va permite pietonilor sa recucereasca acest spatiu de mult pierdut. Mai mult, odata cu inmultirea benzilor speciale rezervate bicicletor, trotinetelor si chiar potrivite pentru un hoverboard, pericolul accidentelor usoare de pe trotuare va disparea.
Daca este din ce in ce mai clar ca viitorul transportului urban va fi verde, schimbarile pe care le vor suferi orasele inca se lasa descoperite. Celor enuntate mai sus li se vor adauga unele noi, pe care nu le putem anticipa doar prin stilul nostru de viata actual.
Credit foto: Shuttestock
Aboneaza-te la Newsletter